Σημείωμα συγγραφέα (Σταυρούλα Παγώνα)

«Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο,
διαβάστε του παραμύθια.
Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο,
διαβάστε του περισσότερα παραμύθια

Albert Einstein

Κάθε εποχή έχει τους δικούς της δράκους… Σήμερα, κάθε φορά που ανοίγουμε την οθόνη μας, βρισκόμαστε μπροστά σε χίλιες δυο πληροφορίες –χρήσιμες κι άχρηστες, αληθινές και ψευδείς– ωστόσο, μικροί και μεγάλοι, αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε σε όλον αυτό τον καταιγισμό. Η υπερπληροφόρηση, όμως, δεν συνιστά γνώση. Η γνώση απαιτεί κατάδυση στα βαθιά. Η πρώτη οδηγεί στη σύγχυση, η γνώση οδηγεί στη φώτιση… 

https://www.ntng.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=2&production=57941

Η παράσταση πραγματεύεται ένα πολύ σοβαρό φαινόμενο που συναντάμε στο Διαδίκτυο, την παραπληροφόρηση και τις ψευδείς ειδήσεις. Θα την παρακολουθήσουν οι τάξεις Δ, Ε και ΣΤ.

Το Σχολείο μας, ακολουθώντας τις οδηγίες του Νέου Προγραμμάτος Σπουδών στις ΤΠΕ, δίνει έμφαση στην ενημέρωση και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών και των μαθητριών σε σύγχρονα θέματα που συνδέονται με το Διαδίκτυο (κλοπή προσωπικών δεδομένων, phishing/smishing, ηλεκτρονικές απάτες, παραπληροφόρηση κ.ο.κ.). Μέσα από κατάλληλα επιλεγμένο υλικό (προσαρμοσμένο αν χρειάζεται στην ηλικία και το ιδιαίτερο προφίλ των παιδιών), πραγματικά παραδείγματα και ανάλυση/σύνθεση, προσπαθούμε να κατανοήσουμε μαζί τους μηχανισμούς, τα κίνητρα και τις συνέπειες. Κυρίως, όμως, προσπαθούμε να αναπτύξουμε την κριτική σκέψη, ώστε να μη λειτουργούμε αυθόρμητα, να αναγνωρίζουμε πιθανές απάτες, να προστατευόμαστε και να προστατεύουμε το κοντινό μας περιβάλλον. Η επεξεργασία των θεμάτων γίνεται με τρόπο που να μην αναστατώνει τα παιδιά, αλλά να τους μεταδίδει την αίσθηση ότι η γνώση και η ενημέρωση φέρνει ωριμότητα και αυτοπροστασία.

Τόσο πριν από την παράσταση όσο και μετά, θα αφιερωθούν διδακτικές ώρες, ώστε τα παιδιά να επεξεργαστούν το θέμα της παράστασης και να μην την αντιμετωπίσουν ως μια παιδική παράσταση με παραμύθια για μικρά παιδιά.

Η ερώτηση που τίθεται σοβαρά από μαθητές/τριες στο τέλος του εισαγωγικού μαθήματος “Εμείς, όμως, πώς θα αναγνωρίζουμε ότι μια είδηση είναι ψευδής;” δικαιώνει κάθε προσπάθεια και αποδεικνύει ότι τα παιδιά είναι ώριμα να προβληματιστούν σε θέματα φαινομενικά σύνθετα και να προετοιμαστούν για τον ψηφιακό κόσμο των μεγάλων.

Ενδεικτικά, ενημερωθείτε από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Το 4ο πάει… θέατρο – Fake newsical.Παρ@μυθομπερδέματα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *